Disse forretningsbetingelser gælder for Djurslands Træfældning.

1. Generelle oplysninger

Djurslands Træfældning
Fløjstrupkærvej 17
8960 Randers SØ

CVR: 44397064

Tlf.: 60 46 34 66
Mail: ah@djurstrae.dk

2. Ydelser og ydelsernes omfang

Djurslands Træfældning udfører træfældning, topkapning, beskæring, hækklipning samt rådgivning vedr. træpleje og risikotræer m.v. Gennem udvalgte samarbejdspartnere tilbydes desuden stub- og rodfræsning samt bortkørsel af grenaffald.

Ydelsernes omfang og leveringstidspunkt er beskrevet i den indgåede aftale (Tilbud) eller anden korrespondance.

3. Tilbud og priser

Alle priser er i DKK og inkl. moms.

Tilbud gives enten som fastpris eller timepris og er gyldige i 30 dage. Hvis et tilbud ikke accepteres inden for denne periode, bortfalder det. Ønsker kunden at acceptere tilbuddet efter fristens udløb, kan Djurslands Træfældning vælge at: 1) acceptere det på trods af fristoverskridelsen, 2) afvise det, eller 3) fremsende et nyt tilbud.

Alle tilbud fremsendes skriftligt og skal accepteres skriftligt af kunden, før aftalen anses som indgået. Indgås der aftale om ekstraydelser, f.eks. ekstraarbejde, anses disse som en separat aftale, der faktureres efter gældende satser, hvis Djurslands Træfældning accepterer dem. Ekstraydelser medfører derfor en ekstra omkostning ud over det oprindelige tilbud.

Priser, som fremgår af hjemmesiden, er vejledende og udgør en opfordring til tilbud fra kundens side. Der udarbejdes altid et fastpristilbud for denne type opgaver, der er bindende for opgaven såfremt kunden accepterer inden tilbuddet bortfalder efter 30 dage.

Ændringer i arbejdets omfang eller uforudsete opgaver vil blive faktureret efter gældende satser, og kunden vil blive informeret om disse ændringer under udførslen af arbejdet.

Ved akutopgaver/vagtudkald i tidsrummet 21.00-06.00 alle dage pålægget et gebyr på 100%.

4. Betaling

Djurslands Træfældning modtager betaling via bankoverførsel.

Faktura skal betales senest 8 dage netto fra fakturadato. Ved manglende betaling fremsendes påmindelse. Har Djurslands Træfældning fortsat ikke modtaget sit tilgodehavende fremsendes påmindelse med rykkergebyr (100 kr.) og rente i henhold til renteloven ved for sen betaling.

5. Aflysning og ændring af aftaler

Kunden kan frit aflyse eller ændre opgaven op til 10 arbejdsdage før det aftalte tidspunkt. Ved aflysning mindre end 10 dage før opkræves 50% af prisen. Aflysning dagen før vil medføre en fakturering på 75%.

Udskydning pga. vejrforhold samt force majeure jf. afsnit 9 kan ske uden omkostning.

6. Ansvar ved forsinkelse

Djurslands Træfældning vil informere kunden så snart en forsinkelse forventes og tage skridt til at minimere gener. I tilfælde af akutte opgaver, såsom stormskader samt potentielt farlige træer m.v., forbeholder Djurslands Træfældning sig retten til at prioritere disse opgaver. Dette kan resultere i, at ikke-akutte opgaver må udskydes. Kunden vil ikke have ret til erstatning ved forsinkelse forårsaget af forhold uden for virksomhedens kontrol eller forsinkelser grundet uforudsete forhold, herunder force majeure.

7. Ansvar og forsikring

Djurslands Træfældning sikrer et højt sikkerhedsniveau i alle opgaver. Skulle der mod forventning opstå skade, har Djurslands Træfældning en ansvarsforsikring, der dækker skader, som opstår direkte under arbejdet (op til DKK 1 mio.) eller efterfølgende (op til DKK 10 mio.)

8. Kundens forpligtelser

Kunden skal sikre, at arbejdsområdet er tilgængeligt og ryddet. Eventuelle særlige betingelser vil fremgå af tilbuddet eller anden korrespondance. 

Såfremt der er anlagt kanttråd eller lignende til robotplæneklipper, er det kundens ansvar at oplyse om dette, så der kan tages højde for det under arbejdets udførsel. Såfremt det ikke oplyses, er det kundens risiko, hvis der sker brud på kanttråd og lignende. 

9. Force majeure

Virksomheden er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende opfyldelse af aftaler som følge af forhold uden for virksomhedens kontrol, herunder men ikke begrænset til vejret, sygdom, strejker, naturkatastrofer, krig m.v.

10. Garanti, reklamation og tvister

Djurslands Træfældning yder ingen specifik garanti, men udført arbejde forventes at være i overensstemmelse med branchens standarder. Ved reklamation skal kunden henvende sig skriftligt inden for 30 dage efter arbejdets afslutning. I tilfælde af uenighed forsøges tvister løst i mindelighed. Hvis dette ikke lykkes, skal tvisten afgøres ved dansk ret under anvendelse af gældende lovgivning.

11. Klagemuligheder

Djurslands Træfældning bestræber sig på at levere ydelser af høj kvalitet. Hvis en kunde ønsker at klage, skal klagen indgives skriftligt til ah@djurstrae.dk. Klager vil blive behandlet hurtigst muligt med henblik på at finde en løsning, og der gives en tilbagemelding inden for 14 dage. Såfremt enighed ikke kan opnås, kan kunden klage til Forbrugerklagenævnet via forbrug.dk eller anvende EU’s online klageportal.

12. Databehandling

Djurslands Træfældning indsamler og opbevarer kundedata for at kunne levere aftalte ydelser. Data behandles i overensstemmelse med gældende lovgivning om databeskyttelse. Se virksomhedens privatlivspolitik for nærmere information om opbevaring og behandling af personoplysninger.

  

 

Version 1.0, opdateret 14.10.2024

Optimized with PageSpeed Ninja